Min aktieportfölj

Nuvarande innehav:
Diamyd Medical [200] Kopparberg Mineral [126] Starbreeze [2500] Cryptzone [7000]

måndag 9 maj 2011

Mitt första aktieköp

Har länge gått runt och funderat på att börja handla med aktier i liten skala. Har gjort några försök att öppna en depå på olika ställen, men aldrig orkat ta mig i kragen och fylla i alla dessa avtal som kommer hem i brevlådan på stenåldersvis.

Startskottet kom när jag tittade över mina gamla fonder, som jag har hos Swedbank, och konstaterade att jag hade ett pytteinnehav i en fond med noll aktivitet. Jag öppnade så ledes en depå hos Swedbank, eftersom detta enkelt kan göras via internetbanken utan en massa pappershantering, och sålde sedan av innehavet på ca 1300 kronor i ovan nämnda aktiefond.

Min första order blev på Diamyd Medical B, som under dagen rasade drygt 85% ner till 18kr. Med min ringa summa pengar hade jag råd med 74st aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar